GensDataPro: FAQ (Veelgestelde vragen)


Categorie: GensData Pro -> Registreren van GensDataPro

Vraag
·   Ik gebruik Gmail en ik ontvang geen E-mail met de activeringssleutel.
·   Ik gebruik geen Gmail en ik ontvang geen E-mail met de activeringssleutel.
·   Ik wil GensDataPro opnieuw installeren op mijn nieuwe computer cq Laptop.
·   Ik wil GensDataPro registreren.
·   Ik kan nergens sleutel invoeren/ik krijg geen registratiescherm.
·   Ik heb een sleutel aangevraagd, maar ik krijg geen antwoord.

Antwoord
·  Ik gebruik Gmail en ik ontvang geen E-mail met de activeringssleutel.

Het E-mailbericht met de activeringssleutel wordt door Gmail als spam gezien en in de map 'Spam' geplaatst in uw Gmail account. Het bericht kunt u dan niet in uw E-mailprogramma ontvangen.
Oplossing: u gaat naar uw Gmail account en dan naar de map 'Spam'. Als hier het bericht met de activeringssleutel staat kunt u het openen en de activeringssleutel opschrijven of het in de Inbox plaatsen waarna u het via uw E-mailprogramma kunt ontvangen.
Om te voorkomen dat berichten met de activeringssleutel weer als spam worden beoordeeld plaatst u het E-mailadres van de afzender in de contactenlijst van uw Gmail account:

  • Klik links op een pagina op Contactpersonen.
  • Klik in de linkerbovenhoek van Contactbeheer op de knop Nieuwe contactpersoon.
  • Voer de informatie voor de contactpersoon in de betreffende velden in.
  • Klik op Opslaan om de contactpersoon toe te voegen.


  • Gaat u naar registreren GensDataPro voor alle informatie over het registreren van GensDataPro.

    Naar boven


    ·  Ik gebruik geen Gmail en ik ontvang geen E-mail met de activeringssleutel.

    Als u na 24 uur nog geen E-mail heeft ontvangen met de activeringssleutel dat kan het zijn dat dit bericht als spam wordt gezien. Het komt dan in een aparte map (met de naam 'Spam' of 'Ongewenste berichten') in U postbox bij uw provider of uw internet E-mail account (bijv. Hotmail).
    Het bericht kunt u dan niet in uw E-mailprogramma ontvangen.
    Oplossing: u gaat naar de Webmail van uw provider of naar uw internet E-mail account. Hier gaat u naar de map 'Spam' (deze kan ook bijv. 'Ongewenste berichten' of 'Junk E-mail' genoemd worden). Als hier het bericht met de activeringssleutel staat kunt u het openen en de activeringssleutel opschrijven of het in de Inbox plaatsen waarna u het via uw E-mailprogramma kunt ontvangen.
    Om te voorkomen dat berichten met de activeringssleutel weer als spam worden beoordeeld plaatst u het E-mailadres van de afzender in de contactenlijst of voegt u het adres toe aan 'veilige afzenders' of 'gewenste afzenders'. De methode en benaming verschilt per provider en internet E-mail account.
    Gaat u naar registreren GensDataPro voor alle informatie over het registreren van GensDataPro.

    Naar boven


    ·  Ik wil GensDataPro opnieuw installeren op mijn nieuwe computer cq Laptop.

    U kunt zonder probleem GensDataPro installeren op uw nieuwe computer cq laptop. Doet u dit dan met de meest recente Cd-rom die u heeft. Hierna kunt u via onze website de meest recente bijbehorende upgrade installeren. Bij een installatie op een nieuwe comptuter of laptop zult u ook een nieuwe registratie moeten uitvoeren en dient u een nieuwe activeringssleutel aan te vragen.
    Gaat u naar registreren GensDataPro voor alle informatie over het registreren van GensDataPro.

    Naar boven


    ·  Ik wil GensDataPro registreren.


    Om u een sleutel te kunnen geven waarmee u GensDataPro kunt activeren hebben we uw registratiecode nodig.
    Iedere PC heeft zijn eigen unieke registratiecode. De sleutel die u terugontvangt past alleen op deze registratiecode.
    GensDataPro dicteert deze code bij het opstarten
    Absoluut noodzakelijk voor een sleutel is uw CD-nummer, in combinatie met uw persoonlijke gegevens: een NGV-lidnummer of Naam, Adres en Woonplaats.
    Gaat u naar registreren GensDataPro voor alle informatie over het registreren van GensDataPro.

    Naar boven


    ·  Ik kan nergens sleutel invoeren/ik krijg geen registratiescherm.

    U dient dan eigenlijk de CD overnieuw te installeren.. .dan vraagt hij er weer om.
    U kunt ook zelf een tekstbestand aanmaken in notepad.
    Plaats hierin, volledig bovenaan, de sleutel, (k0123456 bijvoorbeeld)
    sla het tekstbestandje op als GDPKEY.SYS in de gensdatapro-map.
    Daarna werkt alles weer (na herstarten GensDataPro).

    Naar boven


    ·  Ik heb een sleutel aangevraagd, maar ik krijg geen antwoord.

    Een E-mail komt soms niet aan, probeert u het in eerste instantie nog eens.

    Als u een activeringssleutel heeft aangevraagd via de knop 'sleutel aanvragen via eigen E-mail programma' in het registratievenster en de mededeling


    verschijnt, maar uw eigen E-mailprogramma opent niet met een kant-en-klare sleutelaanvraag, dan is deze aanvraag niet verzonden ondanks de tekst in de mededeling.
    U wordt dan aangeraden één van de andere methodes te gebruiken, zoals staat aangegeven in de A5 Installatie- en registratiehandleiding en op deze website bij 'Registreren GensDataPro'.

    Naar boven




    [ FAQ index ]