Webprofielen van GensDataPro gebruikers op de NGV website en 'Mijn Gegevens'



Het is al geruime tijd mogelijk om u als GensDataPro gebruiker/gebruikster te registreren op de NGV website. Dit geldt voor zowel NGV leden als niet-leden. U krijgt hiermee een websiteprofiel waarin uw relevante gegevens zijn vastgelegd.

Begin 2010 hebben we zoveel mogelijk GensDataPro gebruikers/gebruiksters voorzien van een NGV webprofiel en bestaande profielen aangepast.
Hieronder vindt u informatie over het hoe en wat van deze NGV webprofielen.

Waarom is het nodig dat ik als GensDataPro gebruiker/gebruikster een webprofiel heb?

In uw webprofiel staan de basisgegevens zoals die bij de NGV ledenadministratie bekend zijn (naam, adres, woonplaats, afdeling) en uw GensDataPro cd-nummer (wat tevens uw GensDataPro gebruikersnummer is). U kunt hiermee zien welke gegevens we van u hebben en of deze correct zijn. Door de aanwezigheid van het cd-nummer ontvangt u berichten over GensDataPro en over bijeenkomsten en cursussen over het programma in uw regio. Als uw gegevens niet juist zijn kunt u deze aanpassen waarbij tevens de ledenadministratie een bericht hiervan ontvangt.

Mijn GensDataPro programma is toch al geregistreerd?

Het registreren van uw programma door middel van een activeringssleutel staat los van het hebben van een webprofiel. Ook als u een webprofiel heeft dient u op de gebruikelijke wijze een activeringssleutel aan te vragen na installatie van GensDataPro op uw (nieuwe) computer of nadat de harde schijf opnieuw is geformatteerd.
Voor het aanvragen van een activeringssleutel hoeft u dus niets te wijzigen in uw profiel.

Hoe kan ik mijn profielgegevens zien en aanpassen?

U kunt uw (basis)profiel aanpassen of uitbreiden zodra u bent ingelogd. In het hoofdscherm verschijnt rechtsboven de optie "Mijn Gegevens". Als u deze link aanklikt kunt u uw profiel naar believen aanpassen.

 

Ik heb geen bericht gehad dat er een profiel wordt aangemaakt of mijn profiel is aangepast.

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

Als u nog geen profiel heeft en u heeft geen bericht gehad dat er een profiel is aangemaakt, stuurt u ons dan een e-mail hierover met uw naam, adresgegevens, cd-nummer en uw e-mailadres door te klikken.

Ik wil niet dat er voor mij een profiel wordt aangemaakt.

Stuurt u in dit geval een bericht naar ons door te klikken. Wij zorgen er dan voor dat er geen profiel van u kan worden aangemaakt.
Omdat het toesturen van berichten over GensDataPro en over bijeenkomsten en cursussen over het programma in uw regio gebeurt naar de in het profiel vermeldde e-mailadres ontvangt u helaas geen berichten meer over GensDataPro.

Ik wil mijn naam niet vermeld hebben op de website.

In uw profiel kunt u bij 'gegevens betreffende bereikbaarheid en privacy bescherming' aangeven of uw naam en beperkte info in lijstoverzichten op de website al of niet getoond mogen worden. Via 'Gegevens aanpassen' kunt u dit naar wens instellen. Bij "nee" zal uw naam niet verschijnen op overzichtslijsten. U bent dus onzichtbaar. U blijft wel de mogelijkheden houden om met anderen te e-mailen, in te loggen en berichten m.b.t. GensDataPro te ontvangen.

Ik hoef geen berichten m.b.t. GensDataPro meer te ontvangen.

In uw profiel kunt u bij 'gegevens betreffende bereikbaarheid en privacy bescherming' aangeven dat u geen berichten over GensDataPro en/of informatie over bijeenkomsten en cursussen over het programma in uw regio wilt ontvangen. Via 'Gegevens aanpassen' kunt u dit naar wens instellen.

Wat is het verschil tussen de registratie als NGV-lid en als gast?

Een gast kan op de website van alle communicatie-faciliteiten gebruik maken, maar hij heeft geen toegang tot alle bronnen, bijv. de verzameling bidprentjes van het verenigingscentrum blijft uitsluitend toegankelijk voor NGV leden.
De duur van de registratie voor een gast is onbeperkt zolang het GensDataPro Cd-nummer staat vermeld. Als een gast NGV-lid wordt, wordt het gastnummer omgezet naar een NGV lidnummer. De informatie in het profiel gaat niet verloren.
De registratie als NGV-lid vervalt als bij het opzeggen van het lidmaatschap.

Waarvoor kan ik in mijn profiel gebruiken?

In het profiel heeft u de mogelijkheid:

Ik heb mijn wachtwoord vergeten! Wat nu?

Geen nood: bij de inlogprocedure bestaat de mogelijkheid om uw wachtwoord te laten toesturen. Druk op op de link 'vergeten?' en uw wachtwoord wordt via email naar het adres gestuurd dat in uw profiel staat. Enige momenten later heeft u uw wachtwoord in uw mailbox.
Dit systeem gaat er wel van uit, dat uw e-mailadres correct is. Als u twijfels heeft of uw profiel het goede e-mailadres bevat en u het wachtwoord vergeten bent, neem dan contact op met de afdelingswebmaster (zie: Afd. Bestuur en Medewerkers).

 

Hoe verwijder ik mijn profiel?

U kunt uw profiel zelf verwijderen nadat u bent ingelogd. Selecteer "Mijn Gegevens" en druk op de link "Profiel verwijderen".
U dient dan nog de reden voor het verwijderen aan te geven